Eerste behandeling
Uitgebreide screening, lichamelijk onderzoek en intakegesprek (duur: 45 min)
€ 75,00
Vervolg behandelingen
Manuele therapie of ontwikkelingsmotoriek (methode Niek Brouw) (duur: 45 min)
€ 68,00
Letselschade rapportages
Het opstellen van een schaderapport voor advocaten bij letselschade
€ 90,00
Manuele Therapie uit de aanvullende verzekering in 2024
Een restitutiebasisverzekering met een aanvullende restitutiepolis geeft recht op eigen keuze van zorg. Die vergoedt de Manuele Therapie vaak 60-100%, met een maximum van meestal 9 behandelingen.
Je vindt hier een overzicht van de aantallen te vergoeden behandelingen Manuele therapie: Vergoeding Manuele therapie 2024.
Wil je weten welke zorgverzekeraars restitutievoorwaarden werken? Kijk dan hier: Zorgverzekeraars met restitutie polissen 2024.
Het overzicht van de vergoeding voor niet gecontracteerde Manuele therapie per zorgverzekeraar vind je hier: Tarieven niet gecontracteerde Manuele Therapie 2024.
Vergoeding Natuurgeneeskunde 2024
De juiste prestatiecodes voor de natuurgeneeskunde in 2024 is 24606 Manuele Therapie ES.De volgende zorgverzekeraars vergoeden in 2024 deze code niet: De Friesland, Ditzo, DSW, Just, Nationale Nederlanden, Stad Holland en Zorg en Zekerheid.
Ben je er niet zeker van dat je verzekerd bent voor deze behandeling? Neem dat contact op met je zorgverzekeraar. Zij kunnen direct zien of een vergoeding voor de code 24606 binnen jouw verzekeringspolis valt en onder welke voorwaarden.
— Mijn tarieven voor Manuele therapie zijn inclusief administratietijd, telefonische consulten en adviezen.
— Praktijk Corenne Boeve heeft geen overeenkomst met een zorgverzekeraar.
— Informeer bij jouw zorgverzekeraar of je de consulten vergoed kunt krijgen. Dit kan op basis van ongecontracteerde zorg manuele therapie (NVMT) of alternatieve geneeswijze / Natuurgeneeskunde (VBAG)
— Registratie in BIG-register & kwaliteitsregister (CKR).
— Lid van VBAG, RBCZ, KNGF en NVMT.
— Consulten die binnen 24 uur worden afgemeld worden voor 80% in rekening gebracht.
— Overige betalingsvoorwaarden.
Vergoeding
De praktijk Corenne Boeve heeft bewust geen contract met zorgverzekeraars. Afhankelijk van jouw zorgverzekeraar wordt manuele therapie gezien als natuurgeneeswijze of als specialisatie van de fysiotherapie. Informeer bij je verzekeraar voor welke vergoeding manuele therapie je in aanmerking komt bij een ongecontracteerde zorgverlener.
Per maand ontvang je een overzichtsfactuur van je behandelingen in de afgelopen maand. Je kunt deze facturen indienen op jouw zorgpolis voor alternatieve geneeswijze of op paramedische vergoeding voor manuele therapie.
Corenne Boeve staat ingeschreven in alle bestaande en benodigde registers die zorgverzekeraars zien als registers van kwaliteit van de zorgprofessional in Nederland. Indien je een aanvullend pakket heeft voor gezondheidszorg dan heb je recht op volledige of gedeeltelijk vergoeding. Lees meer over de vergoedingen bij veelgestelde vragen of bekijk het overzicht met vergoedingen per verzekering.
De Praktijk Manuele Therapie Corenne Boeve is niet verantwoordelijk voor het wel of niet vergoeden, dan wel het percentage van de vergoeding, door de zorgverzekeraar van de cliënt. Dit is een individuele overeenkomst tussen jou en de zorgverzekeraar.
Btw
In dit kalenderjaar geldt een btw-vrijstelling voor ‘gezondheidskundige verzorging van de mens’ tot zorg uitgevoerd door BIG-beroepsbeoefenaren én behorende tot de uitoefening van hun BIG-beroep. Dat betekent concreet dat je behandeling door Corenne Boeve vrijgesteld is van btw.
Betalingsvoorwaarden
Deze betalingsvoorwaarden maken onderdeel uit van de behandelingsovereenkomsten tussen de cliënt en Corenne Boeve. Deze betalingsvoorwaarden worden voor of bij het sluiten van de behandelingsovereenkomst aan de cliënt of zijn wettelijke vertegenwoordiger ter hand gesteld of je wordt mondeling op de hoogte gesteld van de aanwezigheid van deze voorwaarden op de website www.CorenneBoeve.nl.
Afspraken die niet kunnen worden nagekomen dienen uiterlijk 24 uur voor de behandeling afgezegd te worden. Bij het niet afzeggen of bij afzeggen binnen 24 uur voor de afspraak behoudt Corenne Boeve zich het recht voor 80% van het tarief van de voorgenomen behandeling in rekening te brengen bij de cliënt.
Corenne Boeve zal de behandeling per e-mail factureren. De cliënt dient deze binnen 14 dagen na factuurdatum te voldoen. De factuur kan de cliënt bij de zorgverzekeraar indienen. Op basis van je polisvoorwaarden ontvang je je vergoeding.
Praktijk Corenne Boeve heeft bewust geen contract met zorgverzekeraars. Corenne Boeve staat wel ingeschreven in het kwaliteitsregister Fysiotherapie Algemeen Practicus (CKR) en het kwaliteitsregister Manuele Therapie (NVMT) en het BIG register. Daarnaast staat Praktijk Corenne Boeve ingeschreven in het register natuurgeneeswijze van de VBAG.
De zorgverzekeraar is daarmee, afhankelijk van de polisvoorwaarden van de cliënt, verplicht (gedeeltelijk) de kosten van de behandeling te vergoeden. Praktijk Corenne Boeve is niet verantwoordelijk voor het wel of niet vergoeden, dan wel het percentage van de vergoeding, door de zorgverzekeraar van de cliënt. Dit is een individuele overeenkomst tussen de cliënt en de zorgverzekeraar.
Zodra de cliënt in verzuim van betaling verkeert, is de Praktijk Corenne Boeve gerechtigd over de verschuldigde hoofdsom of over het restant daarvan, de wettelijke rente in rekening te brengen. Telkens wordt na afloop van een jaar het bedrag waarover deze rente wordt berekend, vermeerderd met de over dat jaar verschuldigde rente.
Indien de cliënt in verzuim verkeert, is de Praktijk Corenne Boeve gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel derden daarmee te belasten. Alle met de incasso van gedeclareerde bedragen gemoeide kosten (met inbegrip van de buitengerechtelijke incassokosten) komen voor rekening van de cliënt. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen minimaal 15% van de hoofdsom of het restant daarvan, vermeerderd met de wettelijke rente, met een minimum van € 30,-.
Registratienummers
BIG registratienummer: 390 4763 9404
KVK nummer: 30235111
OB-nummer: NL001960550B05
Banknummer: NL29 KNAB 0259 7952 59 t..n.v. Praktijk Corenne Boeve
CKR registratienummer: 53067
AGB code zorgverlenersnummer: 04101903 (NVMT)
AGB praktijkcode: 0418339 (NVMT)
AGBcode: zorgverlenersnummer: 90-035317 (VBAG)
AGB praktijkcode: 90014218 (VBAG)
VBAG zorgverlenersnummer: 2.071107
VBAG licentienummer: 2.071107A
RBCZ licentienummer 910704R
Lid van het Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF)
Lid van Nederlandse vereniging voor Manuele Therapie (NVMT)
Aangesloten bij Vereniging Beroepen Alternatieve geneeswijze (VBAG)
Aangesloten bij Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ)
Nascholing bij Stichting School voor Manuele Therapie Utrecht (SMTU)
Klachten
Als je ontevreden bent of een klacht heeft, dan hoef je dat niet voor je te houden. Er zijn meerdere manieren om je onvrede kenbaar te maken.
Praat met je behandelaar
Als je beroepsbeoefenaar niet weet dat je ontevreden bent, kan zij niets ondernemen om de klacht op te lossen. Daarom stelt de beroepsbeoefenaar het op prijs dat hij of zij de gelegenheid krijgt om er met u over te praten. Kom je er samen niet uit, of zie je om bepaalde redenen af van een gesprek met de beroepsbeoefenaar, dan kun je contact opnemen met de Klachtenfunctionaris. Kijkt u hiervoor op de website van Quasir.
Mochten we er niet uitkomen dan kun je je wenden tot de Stichting Zorggeschil op zorggeschil.nl.
Hier vind je alles over de klachtenprocedure van de VBAG
Hoe werkt de klachtencommissie van een beroepsorganisatie?
Als de klachtencommissie je klacht heeft ontvangen, informeert zij je over de verdere procedure.
Daarbij kan aan jou de vraag worden voorgelegd of je wil proberen je klacht eerst via bemiddeling tussen jou en de beroepsbeoefenaar op te lossen. Je bent daartoe niet verplicht. Je kunt ervoor kiezen om de klacht direct door de klachtencommissie te laten behandelen.
Bemiddeling
Kies je voor bemiddeling, dan zal de secretaris van de klachtencommissie aan de beroepsbeoefenaar vragen of hij bereid is mee te werken aan bemiddeling. Is dit het geval dan wordt een bemiddelaar ingeschakeld.
Die neemt met jou en de beroepsbeoefenaar contact op voor een bemiddelingsgesprek. Een bemiddelingsgesprek duurt in de meeste gevallen ongeveer een uur.
De bemiddeling wordt afgerond met een schriftelijke bevestiging van de resultaten van de bemiddeling en de eventueel gemaakte afspraken. Als het niet lukt de klacht via bemiddeling op te lossen, kun je de klacht alsnog schriftelijk voorleggen aan de klachtencommissie.
Klachtencommissie
Om je klacht goed te kunnen beoordelen, verzamelt de klachtencommissie alle informatie die zij daarvoor nodig heeft. Zij vraagt jou en de beroepsbeoefenaar een schriftelijke toelichting te geven op wat er is gebeurd. Ook komt het voor dat de klachtencommissie u en de beroepsbeoefenaar uitnodigt voor een hoorzitting, waarin je een mondelinge toelichting kunt geven op je klacht.
Na het onderzoek doet de klachtencommissie een schriftelijke uitspraak over de klacht. Zij oordeelt of de klacht gegrond, dan wel ongegrond is. Daarbij kan de commissie door middel van een aanbeveling aangeven welke maatregelen de beroepsbeoefenaar kan nemen om een soortgelijke klacht in de toekomst te voorkomen.
Wie kan er een klacht indienen?
– De patiënt zelf als hij 16 jaar of ouder is.
– De ouders of verzorgers van een minderjarig kind.
– Familieleden / naasten van een overleden patiënt.
– Iemand die door de patiënt gemachtigd is.